Aktuality
Nejnovější zprávy a komentáře z oblasti ochrany duševního vlastnictví. Sledujte nás pravidelně, abyste nezmeškali klíčové události.

České patenty v krizi: Co jím stojí v cestě?
Loni podali Češi pouhých 463 patentových přihlášek – nejméně od roku 1995. Firmy i vysoké školy hlásí výrazný pokles, ale proč? Někteří viní nízké povědomí o ochraně duševního vlastnictví, jiní poukazují na takzvané „offshoringové patenty“, kdy české nápady končí v rukou zahraničních společností. I tak máme dobrou zprávu: čeští inovátoři čím dál častěji podávají patenty v zahraničí, což ukazuje, že myslí globálně. Pojďme se na to podívat blíž!
Celý článek
21. 3. 2025
Evropa a Japonsko spojují síly: Inovace díky patentům
Dne 5. března 2025 se Evropský patentový úřad (EPO) a japonská organizace JETRO sešly na 13. výročním setkání v Mnichově, kde proběhly zajímavé diskuse o inovacích, udržitelnosti a budoucnosti patentového systému. Mezi účastníky nechyběl ani generální ředitel JETRO Düsseldorf Kazuyoshi Sugano. Akce ukázala, jak spolupráce mezi Evropou a Japonskem pomáhá japonským firmám expandovat na evropský trh. Co byste měli vědět?
Celý článek
19. 3. 2025
Může si Musk opravdu zaregistrovat ochranné známky na „Telepatii“ a „Telekinezi“?
Elon Muskův Neuralink vzbuzuje pozornost svými plány na registraci ochranných známek pro slova „Telepatie“ a „Telekineze.“ Tyto pojmy jsou však součástí sci-fi a lidské představivosti po desetiletí. Může si tedy společnost taková slova skutečně přivlastnit? A je technologie Neuralink tak revoluční, jak to zní? Pojďme se na to podívat blíž.
Celý článek
12. 3. 2025
Žádná záměna: Proč ‚KING’S‘ a ‚AROMA KING‘ mohou existovat vedle sebe
Spory o ochranné známky mohou být složité, ale někdy je zájem jasný: dvě podobně znějící značky mohou existovat vedle sebe, aniž by si navzájem překážely. V nedávném případě Soudní dvůr EU rozhodl, že nehrozí záměna mezi dánskou značkou ‚KING’S‘ a spornou známkou ‚AROMA KING‘, obě určené pro cigarety a tabákové výrobky. Pojďme se podívat na klíčové důvody tohoto rozhodnutí – a proč jsou důležité pro všechny značky.
Celý článek
3. 3. 2025